Društvene mreže u poslovnom svetu

Ekspanzija društvenih mreža se dogodila onog trenutka kada je čovekova svest počela da bude intrigirana online svetom. Tako smo krenuli da stvaramo imaginarni identitet koji želimo pokazati ljudima iza malog ekrana. Korak po korak, uvučeni smo u ambis online komunikacije kojoj se ne nazire kraj. Postavljamo pitanje da li društvene mreže kao takve, služe samo našoj zabavi i razonodi, ili su ipak mnogo više od toga? Razvoj komunikacija i tehnologija je pored ovih mogućnosti pružio i razvijanje toka komunikacije u drugim sferama. Pa tako danas, ne retko uspešni ljudi koriste društvene mreže u poslovnom svetu, kako bi sam proces komunikacije bio održiv u trenucima fizičke odvojenosti.

Umrežavanje

Pojam umrežavanja u prenesom značenju povezujemo sa velikim sistemom komuniciranja putem društvenih mreža, koji funkcioniše upravo po principu međusobne razmene podataka. Ovakve platforme nam omogućavaju da stupimo u kontakt sa ljudima kada poželimo, bez obzira na fizičku udaljenost. Pa su tako društvene mreže u poslovnom svetu postale zastupljen softverski alat, koji svojim beneficijama omogućava lakšu i bržu komunikaciju. U periodu pandemije možemo uočiti koliko su zapravo svi opšti softverski alati bili od velikog značaja za poboljšavanje i samo održavanje komunikacije, kako privatno tako i poslovno.

Evolucija komunikacije

Novi mediji su svakako zaslužni za nove oblike softverskih alata koje danas poznajemo i koristimo, a koji su uneli nove ideje u proces komuniciranja. Na početku je čovek komunicirao neverbalno, pa se postepeno kroz godine komunikacija verbalno razvijala, dok nije dostigla nivo virtuelne komunikacije. Ljudima je omogućeno da biraju kako žele da se predstave, i koje lične informacije će biti javne i vidljive. Danas društvene mreže pružaju oblik komunikacije u čijem centru interesovanja jeste pojedinac kao individua za sebe, kome je pružena mogućnost da se plasira i bira sa kojim ljudima želi da ostvari i održi virtuelni odnos.

Namene i uticaj društvenih mreža u poslovnom svetu

U ranijem periodu života, virtuelna komunikacija je imala drugačiju namenu – služila je deljenju podataka i dokumenata, bez razmene bilo kakvih ličnih poruka. U 21. veku je namena društvenih mreža raznolika, od želje za sticanjem znanja i informacija, do potrebe za socijalizacijom i društvenom podrškom. Nema konkretnih pravila i odrednica koja se mreža koristi za koju vrstu komunikacije, mada poseban slučaj jesu poslovne mreže, koje olakšavaju organizaciju i koordinaciju samog posla. Najčešća mreža za poslovno povezivanje jeste LinkedIn, koja svojim korisnicima pruža široki spektar poslovnih aktivnosti i mogućnosti.

Zaključićemo da su društvene mreže unele novitete u proces svakodnevne komunikacije, i razvile taj osećaj bliskosti i dostupnosti, koji međusobno povezuje ljude, a koji se dalje prenosi na održavanje poslovnih odnosa i napredovanja komunikacije u njima.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s